مطالب مرتبط:
آغاز عملیات خنک سازی مسیر مشاعر مقدسه برای تسهیل در حرکت حجاج
آغاز بررسی صلاحیت نامزد های ریاست جمهوری / سخنگوی شورای نگهبان: بررسی ها در مهلت 5 روزه انجام می شود؛ اگر نیاز بود از بخشی از مهلت 5 روزه دوم هم استفاده می کنیم / در دوره قبلی 592 نفر ثبت نام کردند اما فقط کسانی که حداقل شرایط سن و سابقه و مدرک را داشتند یعنی حدود 40 نفر در شورای نگهبان مطر
آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی
آغاز فروش اقساطی کرمان موتور از چهارشنبه +جزییات
آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 خرداد 1403 ساعت 11:252024-06-04بين الملل

عملیات حفاظت و استحکام بخشی دروازه جنوبی ارگ سلطانیه آغاز شد 


مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدسلطانیه گفت: عملیات حفاظت، استحکام بخشی، خواناسازی و مرمت برای اولین بار در بخش دروازه جنوبی ارگ سلطانیه آغاز شد.

   - ایسنا/زنجان مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدسلطانیه گفت: عملیات حفاظت، استحکام بخشی، خواناسازی و مرمت برای اولین بار در بخش دروازه جنوبی ارگ سلطانیه آغاز شد.

   ابوالفضل عالی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آغاز عملیات حفاظت، استحکام بخشی، خواناسازی و مرمت دروازه جنوبی ارگ سلطانیه، اظهار کرد: عملیات حفاظت و مرمت دروازه جنوبی ارگ سلطانیه و یافته های باستان شناسی آغاز شده است و با توجه به اقلیم آب و هوایی شهرستان سلطانیه احتمالاً تا آبان ماه ادامه خواهد داشت و ساختار و ریخت شناسی در تراش سنگ، متفاوت و دارای اهمیت است.

وی افزود: این کارگاه اجرایی سنگ تراشی پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به جهت ویژگی های معماری و مساحت بالای بنا، متراژ بالای عملیات خواناسازی، ساختار معماری و مرمت بنا، ویژگی های فنی و تخصصی، نوآوری و خودکفایی و همچنین تربیت نیروی انسانی محلی در کشور بی نظیر است.

او گفت: از ویژگی های منحصربه فرد و معماری این ارگ می توان به مواردی همچون ارگ سنگی سلطانیه که بی نظیرترین سازه سنگی کشور از دوره ایلخانی است اشاره کرد.


برچسب ها: سلطانیه - پایگاه میراث جهانی - استحکام بخشی - میراث جهانی - دروازه - عملیات - استحکام
آخرین اخبار سرویس:

عملیات حفاظت و استحکام بخشی دروازه جنوبی ارگ سلطانیه آغاز شد 

عملیات حفاظت و استحکام بخشی دروازه جنوبی ارگ سلطانیه آغاز شد